Професійне становлення майбутнього педагога забезпечується крізь призму практичної підготовки, у тому числі виробничої практики в початковій школі. Впродовж 6 тижнів студенти 4 курсу спеціальності «Початкова освіта» педагогічного відділення, а саме група ПО-43 проходили практику у школах Івано-Франківської області.
Педагогічна практика створила реальні можливості для формування у студентів готовності до організації навчально-виховної роботи з молодшими школярами, потреби здобувати і застосовувати нові теоретичні і методичні знання й одночасно засвоювати передовий педагогічний досвід вчителів.
Цього семестру наша практика була онлайн. Дистанційне навчання дуже відрізняється від звичайного, того до якого ми звикли, але це хороша нагода навчитися чогось нового, адже вчитель має вміти пристосовуватись до різних умов. Професія вчителя одна з найшановніших, найпочесніших та найвідповідальніших професій. Це не просто професія – це покликання. Вихованню і навчанню дітей можуть присвятити себе люди з схильністю і любов’ю до цієї справи. Успіх педагогічної діяльності залежить від комунікативних здібностей вчителя, від його вміння налагодити правильні взаємини з дітьми.
Студенти проводили позакласну і позашкільну роботу згідно індивідуального плану, якого дотримувалися протягом усієї практики. Всі ігри, уроки і бесіди несли в собі меседж доброти, поваги до ближніх, взаємодопомоги, дружби, а також любові до української історії і українського фольклору.
Педагогічна практика є важливим і відповідальним етапом у житті студента – майбутнього педагога. Це підготовча сходинка до професійної діяльності. Невід’ємним складовим і дуже важливим елементом є захист практики, який сьогодні проходить у цікавому форматі.
Практична робота в школі відкрила для нас можливість пізнати всі сторони педагогічної діяльності і значно розширити наші уявлення про організацію навчально-виховного процесу. Ми відчули себе справжніми вчителями, навчилися організовувати роботу класу, вчилися планувати й проводити цікаві уроки.
Цього семестру беручи до уваги всі обставини нам спростили умови проходження педагогічної практики, нам потрібно було провести 1 розширений урок. Дуже приємно відзначити те, що навіть при таких умовах наші студенти проводили і більше уроків, із задоволенням допомагали вчителям з проведенням та підготовкою онлайн-уроків.
Під час педагогічної практики ми знову впевнилися в тому, що обрали професію до душі. Цікаво слухати розповіді про набутий досвід під час педагогічної практики, обговорювати різні ситуації та обмінюватися думками щодо виховної діяльності педагога, адже в кожного свій оригінальний підхід, багато нюансів, які стануть у пригоді надалі.
Захист практики був просто чудовий: в дружній атмосфері, де студенти почувалися впевнено та легко, були у гарному настрої та задоволені довгоочікуваною зустріччю. Основна мета педагогічної практики– оволодіння студентами сучасними методами й формами професійної діяльності, формування в молоді професійних умінь і навичок, необхідних для самостійного вирішення педагогічних завдань в умовах реального освітнього процесу – була досягнута.
Ми хочемо подякувати адміністрації школи та коледжу за надану нам можливість спробувати себе в ролі вчителя і зрозуміти, що ми хочемо розвиватись в обраному напрямі.
Практика залишила яскраві спогади дитячих усмішок і побажань на все життя.