![]() |
доктор педагогічних наук, професор,
професор кафедри початкової освіти викладач Івано-Франківського фахового коледжу http://orcid.org/0000-0003-0745-1413 https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57946993100 https://www.researchgate.net/profile/Inna_Chervinska
|
Закінчила Чернівецьке педагогічне училище імені Осипа Маковея (1988), Прикарпатський університет імені Василя Стефаника за спеціальністю «Педагогіка та методика початкового навчання». Диплом з відзнакою (1993), Національну академію внутрішніх справ України, юридичний факультет за спеціальністю «Правознавство». Диплом з відзнакою (2004).
Працювала вчителем початкових класів у загальноосвітній школі, начальником філіалу НАВС України, методистом заочної форми навчання.
З 1997 року працює викладачем Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, кандидат педагогічних наук (1997), доцент кафедри теорії та методики початкової освіти (2005), професор кафедри педагогіки початкової освіти (2021), професор кафедри початкової освіти (2023).
Завідувач університетської творчої навчально-наукової лабораторії Міжнародного проекту «Гірська школа Українських Карпат», співробітник Центру «PNU-Ekosystem», керівник проблемної наукової групи обдарованих студентів «Технології організації соціокультурного освітнього простору гірської школи».
Червінська І.Б. – відповідальний секретар фахового видання з педагогічних наук «Гірська школа Українських Карпат», яке індексується у міжнародних наукометричних базах; член редакційної колегії фахового видання з педагогічних наук «Освітні обрії».
НАГОРОДИ ТА ВІДЗНАКИ
За вагомий особистий внесок у розвиток освіти на Прикарпатті, активну науково-педагогічну діяльність, сумлінну працю нагороджена грамотами Міністерства освіти і науки України (2008), Управління освіти і науки Івано-Франківської ОДА (2013), Національної академії педагогічних наук України (2019), департаменту освіти, науки та молодіжної політики Івано-Франківської ОДА (2022), ректорату університету та з нагоди Дня науки нагороджена відзнаками Івано-Франківської обласної державної адміністрації.
Подяки:
- Міжнародного науково-практичного симпозіуму «Освіта, наука та культура України в світі: мобільність, глобалізація, інклюзія», 23-24 серпня 2022р.
- Подяка за участь в організації та у складі журі Міжнародного інклюзивного конкурсу для школярів та студентів «Точки дотику». (Грузія, Уреки – Україна, 2022).
- За організацію волонтерської роботи нагороджена Подякою благодійної організації «Рочестер Майдан» (ROC Maidan, USA) (2015) та Спілкою української діаспори в м. Чикаго (США) (2022).
За рейтингом, опублікованим Всеукраїнським громадсько-політичним тижневиком «Освіта», Червінська І.Б. визнана лауреатом у номінації «Кращі освітяни 2015 і 2017-го років».
За особистий внесок у розвиток держави і вірність нації, зміцнення іміджу України, сумлінну працю та високий професіоналізм нагороджена орденом «Берегиня України» та іменною подякою (2018).
Chervinska I., Vasylyk M. (2022) Young athletes’ time perspective as a factor in the development of sports motivation. Journal of Physical, Education and Sport ® (JPES), Vol. 22 (issue 10), Art 310, pp. 2427 – 2435, October SCOPUS, Q 2 0, 39
http://www.efsupit.ro/images/stories/octombrie2022/Art%20310.pdf
Червінська І.Б., Атаманюк Я. Д., Червінський А.І., Пінчук Н.Я. Професійний імідж менеджера освіти як психолого-педагогічний феномен та предмет наукових студій. Освітні обрії 2023. Том 57. №2. С. 43-59
22.Червінська І. Б., Василик М.М. Червінський А. І., Нейко Н.В. Інноваційні підходи до застосування технік зворотного зв’язку в освітньому процесі закладів вищої освіти. Гірська школа Українських Карпат. 2023. №28. С.41-47
23.ChervinskaI.. 2023. Blended Learning as an Innovative Organization of the Educational Process in Higher Education Institutions of Ukraine. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University. 10, 1 (Apr. 2023), 216-224. DOI:https://doi.org/10.15330/jpnu.10.1.216-224.
https://journals.pnu.edu.ua/index.php/jpnu/article/view/6733
24.Червінська І.Б., Червінський А.І. Надбання української культури на геокультурній мапі світу. Україно моя вишивана : етнокультурний та освітньо-виховний потенціал української вишиванки : зб. тез ІV Міжнародної онлайн конференції, 18 травня 2023 р. / за заг. ред. Н. Богданець-Білоскаленко (електронне видання). Київ : Педагогічна думка, 2023. 233 c. С.202-208
25.Червінська І.Б. Ціннісно-світоглядні домінанти сучасної початкової освіти крізь призму творчості Олександри Яківни Савченко: збірник матеріалів ІІІ Всеукраїнських педагогічних читань пам’яті О.Я. Савченко «Контексти творчості Олександри Яківни Савченко. Цілі і цінності початкової освіти: реалізація в умовах сьогодення», Київ, 9 листопада 2023 р. (наукове електронне видання) / за заг. ред. Олега Топузова: Ін-т педагогіки НАПН України. – Київ : Педагогічна думка, 2023. C. 202-209.
DOI: https://doi.org/10.32405/978-966-644-750-3-2023-222
26.Червінська І. Б. Медійна грамотність учасників освітнього процесу як основа інформаційної безпеки в умовах воєнного стану: збірник матеріалів ІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет конференції «Тенденції сучасної підготовки учителів початкової школи» 13 жовтня 2023 року / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини, Ф-т початкової освіти [та ін.] ; голов. ред. Комар О. А. Умань, 2023. – 301с. С.271-274
27..Червінська І. Б., Вербещук С., Луцан Н., Медіаосвіта як основа формування монологічного мовлення здобувачів початкової освіти. Гірська школа українських Карпат. №30. С.110-115.
doi: 10.15330/msuc.2024.30.110-115
28.Червінська І. Вербещук С., Луцан Н., Методика формування монологічного мовлення молодших школярів засобами медіаосвіти. Молодь і ринок. 2024. № 11 (231). С.50-54.
DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.316383
- Червінська І., Вербещук С., Луцан Н., Формування медіакомпентності молодших школярів у процесі монологічного мовлення. Актуальні питання у сучасній науці. 2024. №12 (30). С.971 – 979.
https://doi.org/10.52058/2786-6300-2024-12(30)-971-978
30.Chervinska I. Adaptive learning as a factor in optimizing the educational process in institutions of higher education. Mountain School of the Ukrainian Carpathians. 2024. No. 30. pp. 5-10.
doi: 10.15330/msuc.2024.30.5-10
31.Червінська І.Б., Червінський А. І. Никорак Я. Я. Дистанційне навчання здобувачів шкільної освіти в умовах воєнного стану: реалії та перспективи розвитку. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка. Серія : Педагогічні науки. 2024. Випуск 26 (182). С.145-151
https://visnyk.chnpu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/615
НАУКОВА ДІЯЛЬНІСТЬ
Координатор наукових досліджень, експерт з проблем становлення та розвитку шкільної освіти в Карпатському регіоні (ГО «Фонд відкрита політика», Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти), експерт шкільних підручників для Нової української школи (Міністерство освіти і науки України, Інститут модернізації змісту освіти), працює в експертній групі з розгляду проблем позашкільної освіти (стратегічна сесія з розвитку позашкільної освіти за ініціативи Міжнародної асоціації позашкільної освіти).
Учасник, член журі всеукраїнських та міжнародних наукових конкурсів та олімпіад (Всеукраїнська олімпіада студентів зі спеціальності «Початкова освіта» (2015-2019 рр.), Міжнародного конкурсу з інклюзивного навчання «Точки дотику» (2021- 2023), учасник та переможець міжнародних програм і грантів, експерт та координатор проєктів, офіційний опонент здобувачів наукового ступеня.
З 2017 року учасник академічної групи Міжнародного проєкту програми ЄС Еразмус + КА2 – Розвиток потенціалу вищої освіти з проектом «Модернізація педагогічної вищої освіти з використання інноваційних інструментів викладання» (MoPED) – №586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP, учасник та експерт освітянського проєкту EdCamp Ukraine.
Співавтор (О.Будник) наукової розробки «Використання інноваційних методик змішаного навчання у сучасному вищому навчальному закладі», яку представлено в контексті діяльності міжнародного проекту ERASMUS+ КА2 «MoPED – Модернізація вищої педагогічної освіти з використання інноваційних інструментів викладання» №586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP на IX Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти» (номінація – «Розробка та використання інноваційних методик змішаного навчання»). За результатами освітянського конкурсу Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника отримав Гран-Прі «Лідер вищої освіти України», нагороджений Золотою медаллю та Сертифікатом якості наукових публікацій (2018).
Учасниця науково-дослідної роботи на тему: «Організаційно-педагогічні засади сервісного обслуговування закладів освіти в умовах децентралізації управління освітою» (державний реєстраційний № 01170006226) Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України.
Наукове консультування установ, підприємств, організацій
Наукове консультування ЗЗСО регіону Українських Карпат, згідно підписаних угод.
Координатор Міжнародного проєкту «Гірська школа Українських Карпат: стан, проблеми, перспективи розвитку»
Здійснює наукове керівництво аспірантами, здобувачами при написанні кандидатських дисертацій.
Член спеціалізованої вченої ради Д 20.051.01 для захисту дисертацій у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки.
Гарант ОПП 014.07 Середня освіта Географія другого магістерського рівня вищої освіти. Спеціальності «014. Середня освіта» освітньої програми «Середня освіта (Географія)» (2021).
Член експертної комісії та комісії з внутрішнього аудиту системи забезпечення якості у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника.
НАУКОВІ СТАЖУВАННЯ:
Поморська Академія в Слупську. Факультет суспільних наук (м. Слупськ, Республіка Польща). Тема стажування: «Соціокультурні детермінанти розвитку освітнього простору навчального закладу» (2017). (6 кредитів, 180 год.). Сертифікат №017/16. від 25.10.2017.
Center for Cooperation and Advancement (CCA) (Центр міжнародного співробітництва та розвитку при Міністерстві закордонних справ Ізраїлю). (м. Єрусалим, Ізраїль). Тема стажування: «Техно-педагогіка і розвиток системи вищої освіти» (09-29.12.2018). (6 кредитів, 180 год.). Сертифікат №47.
Факультет суспільних наук Університету міжнародних відносин та соціальних комунікацій (м. Хелм, Республіка Польща). Тема стажування: “Higher Education in Poland through the prism of educational systems countries of the European Union” (Вища освіта у Польщі крізь призму освітніх систем країн Європейського Союзу), (11 січня – 23 березня 2021 року, 6 кредитів, 180 год.). Сертифікат №124.
Міжнародне стажування в рамках роботи Міжнародного науково-практичного симпозіуму (форма участі – дистанційна) «Освіта, наука та культура України в світі: мобільність, глобалізація, інклюзія» (23.08-24.09. 2022) 30 год. (1 кредит ЄКТС. Сертифікат № IS-2022/59.
Міжнародне підвищення кваліфікації
Пройшла навчання в Краківській гірничо-металургійній академії (м.Краків, Республіка Польща, 2018).
International science group « Problem of the development of modern science» 30 august – 02 September 2022, Madrid, Spain. 24 hours of Participation (0,8 ECTS credits). 12 год. 0,4 кредити ЄКТС, Сертифікат №12).
Підвищення кваліфікації (навчання).
1.Пройшла навчання за програмою тренінгу «Амбасадори медіаграмотності»» (м. Київ, 2019).
- Підвищення кваліфікації «Пріоритети в освіті: інформаційна гігієна та медіаграмотність» .За напрями «Критичне мислення», «Медіаграмотність», «ІКТ», «НУШ», «Практичні прийоми». Тривалість 8 год/0,27 кредиту ЄКТС.
- Підвищення кваліфікації «Освіта 2022-2023: нові виклики – нові рішення» «Особливості професійного розвитку педагогічних працівників у контексті нових викликів (15 годин / 0, 5 кредиту ЄКТС. КВЕД 85.59. (04.10.-06.10 2022, Сертифікат № 9000883136).
- Підвищення кваліфікації «Інструменти ефективної співпраці в освітньому просторі під час воєнного стану». Медіаінформаційна грамотність під час війни. Як захистити учнів від небезпеки у соцмережах. 04.09. 05.09.2022. (Сертифікат № 4549412395348 V).
- Проєкт «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» (реалізується в Україні Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів IREX, Академією української преси, Посольством США, Посольством Великої Британії за підтримки Міністерства освіти і науки України) (з березня 2020 й досі).
- Всеукраїнська науково-практична онлайн-конференція «Україно моя вишивана: етнокультурний та освітньо-виховний потенціал української вишивки» (Київ-Івано-Франківськ, 19.05. 2022; (9 год., 0,3 кредиту ЄКТС).
- Всеукраїнський семінар-практикум «Підвищення рухової активності дітей з особливими освітніми потребами» Інститут модернізації змісту освіти», Комітет з фізичного виховання та спорту МОН України, ГО «Ukraine Active». (29 листопада 2022 року). Сертифікат.
- Всеукраїнська онлайн конференція. Цифрові інструменти Google для освіти 8.11.2022. Сертифікат.
- Міжнародне стажування онлайн. «Педагогіка партнерства: техніки зворотного зв’язку у форматі дистанційного/очного навчання» 1,0 кредитів ЄКТС/30 ак. год. свідоцтво СЕ22 № 1093 31.01.2022
- Міжнародне стажування 23.08.-24.09.2022 р. у рамках роботи Міжнародного науково-практичного симпозіуму «Освіта, наука та культура України в світі: мобільність, глобалізація, інклюзія». №IS-2022/59. (30 год. – 1 кредит ЄКТС).
- Підвищення кваліфікації: І Онлайн школа «Цифрові технології в наукових дослідженнях» в обсязі 60 годин (2 кредити ECTS), 2023. Сертифікат про підвищення кваліфікації №20231213/578.
- Підвищення кваліфікації. Міжнародний інститут інклюзії. Тема: «Психолого-педагогічні та медико-реабілітаційні засади інклюзивності суспільства в воєнній і повоєнній Україні». Сертифікат №ВС-2024/50. Вид. 24 серпня 2024 р.
- Тренінговий курс “Університет майбутнього: секрети успішного управління в освіті”
15 годин (0,5 кредитів ЄКТС) №12 від 1.07.2024. Свідоцтво СЕ22 № 1093 31.01.2022 «Педагогіка партнерства: техніки зворотного зв’язку у форматі дистанційного/очного навчання» 1,0 кредитів ЄКТС/30 ак. год. - Державна наукова установа “Інститут модернізації змісту освіти”. Навчання за програмою Всеукраїнської очно-дистанційної зимової школи “Цифрові інструменти в освіті. Тенденції, запити, виклики” . Навчання відбулося в очно-дистанційному форматі 13-16 лютого у м. Трускавець. Тривалість 30 годин/1кредит (ЄКТС). Сертифікат № ЗШ/GR-2025-287.
- ГО Платформа освіти. Піфагор. “Інклюзія. Готовність педагогів та батьків дітей з ООП до взаємодії” Отримала практичні та теоретичні знання відповідно до програми підвищення кваліфікації вказаної теми. Тривалість 30 годин/1кредит (ЄКТС). Сертифікат №1338962531564647182. 20.02.2025
НАВЧАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ.
Забезпечує викладання навчальних дисциплін:
ОР бакалавр: «Дидактика», «Методика виховної роботи»/«Теорія й методика виховання», «Основи науково-педагогічних досліджень», «Медіадидактика», «Організація освітнього процесу в початковій школі»;
ОР магістр: «Інклюзивне навчання в початковій школі», «Освітній менеджмент»,
ГРОМАДСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
Участь у громадських, професійних об’єднаннях за спеціальністю:
«Асоціація науково-дослідних, творчих, навчально-наукових лабораторій педагогічних ЗВО».
Членство в наукових громадських організаціях:
ВГО «Українська асоціація корекційних педагогів»
«Українське Географічне Товариство»
ГО «Фонд відкрита політика» Міжнародна зелена школа.
Здійснює волонтерську діяльність на допомогу ЗС України.
Координатор наукової співпраці Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника з Аріельським університетом (Ізраїль).
Активний учасник, організатор та модератор міжнародних науково-практичних конференцій: США, Польща, Словаччина, Угорщина, Румунія, Італія.
ВИХОВНА ДІЯЛЬНІСТЬ: куратор студентської групи.